3 tips til din nye virksomhed
Der er mange trin i opstarten af en helt ny virksomhed. Medmindre man har uddannet sig inden for business eller økonomi, kan det føles som en helt ny verden, man træder ind i. Men med lidt rådgivning fra professionelle, og et par gode tips, kan du sagtens starte en succesfuld virksomhed!
Leje af lokaler
For at en virksomhed kan vokse og få en daglig god handel, er der mange tandhjul, der skal køre glat. Det er derfor altafgørende at have et godt team med gode ansatte, der alle tager sit arbejde seriøst. Af den årsag kan det nogle gange være en fordel at finde nogle erhvervslokaler tidligt i projektet, så de ansatte kan sidde på samme lokation og drøfte opgaverne med hinanden. Det kan bidrage til at skabe en stærk kerne i din virksomhed, som du derfra kan bygge videre på, når virksomheden med tiden udvides.
Når du skal ud at finde erhvervslokaler, er der en række af ting, du bør tage højde for. Hvor mange ansatte skal sidde på kontoret? Skal der være tekøkken og pauserum, og hvor mange mødelokaler er nødvendige for firmaet? Lav gerne en liste over de forventninger, du har til lokalerne, og undersøg om de krav kan mødes inden for dit budget. Når lejekontrakten skal udarbejdes, kan det være en rigtig god idé at få professionel hjælp. Lejejura kan nemlig være lidt kompliceret, så et advokatfirma med god forstand på den slags, som fx STORM Advokatfirma, kan anbefales til denne proces.
Online tilstedeværelse
Det er svært nu til dags at klare sig godt som virksomhed uden at have en stærkt online tilstedeværelse. Så helt fra start er det en rigtig god idé at få etableret en god hjemmeside, LinkedIn og evt. en side på sociale medier – alt efter hvad man sælger, og hvilken type reklamer der er mest passende. Få også her gerne professionel hjælp til at få lavet hjemmesiden fra bunden med brugervenligt design, grundige informationer om virksomheden og god mulighed for kundeservice via enten mail eller telefon. Så er det let for kunden at få fat i jer.
Et stærkt netværk
En ny virksomhed bør aldrig stå helt alene i verdenen. Det er en god idé helt fra start at søge gode kontakter og samarbejder, der kan styrke virksomheden og dens fremtid. Jo større et netværk din virksomhed har, jo flere muligheder åbner sig på længere sigt.